Den danske bryggerikoncern Carlsberg indgik i 1980'erne en aftale med EON Productions om at få deres produkt placeret i to Bond-film, "Spioner dør ved daggry" (The Living Daylights, 1987) og "Licence to Kill" (1989).
I forbindelse med biografpremieren på "Spioner dør ved daggry" udsendte Carlsberg nedenstående reklameplakat i formatet 51x71 cm til det amerikanske marked. Onde tunger vil måske hævde, at reklamens slogan virker modsat hensigten: "He's dangerous and he takes chances. Except when it comes to his beer".
Desuden dukkede denne variant af den britiske filmplakat (tegnet af Bryan Bysouth) op i Hongkong med Carlsbergs navn prominent placeret:
Kendere vil i øvrigt vide, at dette ikke var første gang, James Bond stiftede bekendtskab med Carlsberg. Allerede i "Agent 007 contra Goldfinger" (Goldfinger, EON 1964) fandt Agent 007 (Sean Connery) en stribe danske importerede dåseøl i Jill Mastersons (Shirley Eaton) køleskab på Hotel Fontainebleau.
● Danske forbindelser: Carlsberg-øl i "Agent 007 contra Goldfinger"